divendres, de maig 02, 2008

Iron Man és la millor pel·lícula de l'any


Encara estic en shock després d'haver vist Iron Man. I estic pensant quin dia la podré tornar a veure.


Hi vam anar el dimecres passat, el mateix dia de l'estrena.
Ja des del primer trailer, fa uns quants mesos, vaig intuïr que estava davant d'una pel·lícula diferent. Des del primer minut t'enganxa i no et deixa anar fins al final. Gairebé dues hores sense deixar-te ni respirar, fins als títols de crèdit. I fins i tot després dels títols de crèdit. No feu com jo que me'n vaig anar abans que acabessin i em vaig perdre una escena fonamental!


No conec gaire la mitologia al voltant de l'Iron Man, però crec que aquesta pel·lícula la captura perfectament. El Tony Stark que crea Robert Downey Jr és el col·lega que tots voldríem tenir per sortir de farra, divertit, seductor, un cràpula... Més endavant ja veurem que té un problema amb la beguda, però aquesta peli no va d'això.

Va de la construcció d'un heroi. Com les escenes de "Batman begins" en què Bruce Wayne i l'Alfred discuteixen sobre la millor manera de fer la disfressa de ratpenat, només que Tony Stark no té cap més companyia que les seves màquines. I això que podria ser avorrit o molt tècnic, en realitat és divertidíssim.

Tota la peli està feta amb la sana intenció de divertir, i ho aconsegueix fins i tot en les escenes més crues. Els secundaris estan perfectes, també la Gwyneth Paltrow!
Els efectes especials són tan bons que són invisibles, i de seguida deixes de pensar si ho han fet amb ordinador o han fet servir efectes tradicionals.
El director Jon Favreau ha fet una feina de primer ordre, i ha posat el llistó molt alt a la resta de pel·lícules que s'estrenin en el que resta d'any. A més, ha sentat les bases per a una nova saga de pel·lícules, o potser fins i tot dues... (heu de veure el clip després dels crèdits per entendre de què us parlo).
No us la deixeu passar. I no feu la tonteria de veure-la en screener o esperar a que la treguin en DVD. Aquesta és una de les pel·lícules que et fan estimar el cinema i que no sap greu pagar 7 euros (els cops que faci falta).

1 comentari:

Unknown ha dit...

Ahir la vaig anar a veure i vaig sortir del cinema amb un somriure d'orella a orella. Gràcies per la recomanació de quedar-se fins al final (genial!). Com a compensació des del meu blog he decidit regalar-te una estrella al passeig de la fama!